Search SYABAS  
Home » Media »

Media :: Press Release

Taklimat Media Gangguan Bekalan Air Berjadual Ekoran Hentitugas LRA SSP1 Bagi Pelaksanaan Kerja-Kerja Penambahbaikan
 

16 JULAI 2019

 

Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor), telah mengadakan sesi taklimat media pada hari ini 16 Julai 2019, berhubung pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan sistem bekalan air di Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (LRA SSP1) yang akan dijalankan pada jam 9.00 pagi, Selasa 23 Julai 2019, bagi meningkatkan kecekapan sistem bekalan air kepada pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

 

Sebanyak 758 kawasan di wilayah Petaling, Klang/Shah Alam, Gombak, Kuala Lumpur, Hulu Selangor, Kuala Selangor dan Kuala Langat, merangkumi 758,570 akaun pelanggan akan terlibat dengan gangguan bekalan air berjadual antara 36 hingga 84 jam bergantung kepada lokasi geografi dan altitud premis.

 

Untuk menyemak kawasan terlibat dan tempoh masa gangguan, pelanggan boleh merujuk saluran-saluran interaksi berikut:

 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Air Selangor, Suhaimi Kamaralzaman menasihatkan pelanggan untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan memohon kerjasama pelanggan agar tidak menyimpan bekalan secara berlebihan dan menggunakan air dengan berhemat.

 

Bantuan lori-lori tangki air akan digerakkan berdasarkan keperluan dengan keutamaan kepada pengguna dan premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis, klinik kesihatan dan lain lain. Selain itu, Pusat Khidmat Setempat (PKS) akan juga diaktifkan bermula jam 8:00 pagi 25 Julai 2019 selain penempatan tangki-tangki statik di lokasi strategik dan premis kritikal.

Beliau juga memaklumkan status terkini perkembangan kerja-kerja penambahbaikan dan juga status pemulihan bekalan akan dikemaskini melalui hebahan media dan juga melalui di laman sesawang www.syabas.com.my, aplikasi telefon pintar “Air Selangor”, Facebook “Air Selangor” danTwitter @air_selangor.

 

Untuk bantuan pelanggan juga boleh menghubungi talian 15300, WhatsApp ke 019-2800919 atau 019-2816793 dan menghantar SMS ‘Tanker<Nama><Alamat>’ dan hantar ke 15300.

 

Air Selangor mohon maaf atas segala kesulitan dan kerjasama pelanggan sepanjang tempoh gangguan amatlah dihargai.

More Press Release ...
Info Gangguan Berjadual Kerja-kerja Penambahbaikan Sistem Bekalan Air Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (LRA SSP1) 
Gangguan Bekalan Air Tidak Berjadual Ekoran Insiden Pencemaran Bau Di Sungai Semenyih - Bekalan Air Pulih Sepenuhnya 
Bekalan Air di Kawasan-kawasan yang terjejas ekoran hentitugas Loji Rawatan Air Sungai Semenyih hampir pulih sepenuhnya 
Pemulihan Bekalan Air Di Wilayah Petaling, Hulu Langat, Kuala Langat, dan Sepang Telah Mencapai Tahap 99% 
Status Pemulihan Bekalan Air di Wilayah Petaling, Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang 
Bekalan air di Klang pulih 
Status Pemulihan Bekalan Air di Wilayah Petaling, Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang 
Status pemulihan bekalan air di Wilayah Klang ekoran insiden paip utama bocor oleh pihak ketiga di Persiaran Selangor, Seksyen 15 Shah Alam 
STATUS PEMULIHAN BEKALAN AIR HENTITUGAS LRA SUNGAI SEMENYIH 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9